Dzikir Asma'ul husna
ngarupakeun ibadah ka Alloh SWT ku nyebut asmaNa, lain menta kadigjayaan atawa
kakuatan kawedukan.
Naha make dihubungkeun jeung
penca nu disebut jurus hawa ?, sajarahna mah barudak urang kampung atawa
jajakana lamun tas ti laut atawa ngagarap sawah atawa ngebon dina sabada diajar
ngaji di tajug sok sing dalimbung teu puguh ngobrol ngaler ngidul teu puguh
juntrungna bari arudud daun kawung, bari diharudung sarung anu geus bau lalay
badot.
Nya kuring ngajak barudak
tamba sare sore-sore ngayakeun kamonesan gymnastik ceuk basa walanda mah,
nyaeta olah salira penca anu make hawa. Tapi ngan aya pamentana nyaeta kudu
apal heula Asma'ul husna anu jumlahna 99. Ari dileukeunan mah Alhamdulillah
dzikirna katedunan, pencana kalaksanakeun. Ibadahna kalakonan, sehatna
dijalankeun.
Tangtu moal apal saharita,
nya kapaksa kudu ditungtut. Asma'ul husna anu 99 teh dibagi 9 bagian, tiap
bagian jumlahna 11. Ari prak-prakanana nyokot tina aksara hijaiyah tea nyaeta
alif (ª ), ba (² ), ta (µ ) jeung saterusna.
Diajar jurus hawa bari muji
jenengan Alloh anu sae, nu dimaksud sangkan eling salawasna ka nu nyiptakeun
murbeng alam. Ieu jurus diolah make hawa, nyedot hawa tina irung dikaluarken
tina sungut. Setiap olahan gerak tarik hawana, lamun olahan dipiceun hawa oge
piceun (itungan hiji tarik hawa, itungan dua piceun dst).
Ari anu hade mah make olahan
gymnastik anu lemes, leuleus tur teu pegat, jadi nyambung terus teu
digandet-gandet.
Lamun rek disurupkeun kana
golempang meureun kudu dipiceun olahan anu no. 2 dst. Lamun tea mah ieu jurus
ka hiji tea dikendangan atawa dikacapian pek bae, ngarah genah karasana asup
kana sumsum balung ngahiji jeung lelembutan. Sabab ari urang sunda mun ngadenge
kendang penca ari nu geus bisa mah sok nyorodcod tuur hayang gajleng bae
ngengklak makalangan. Tapi kade ari rek jurus hawa wungkul mah teu meunang
dirobah saeutik oge.
Pamustunganana ieu jurus teh
bisa dipake :
1. hususna jurus hawa lemes
atawa heuras
2. dipake jurus maenpo/penca
3. bisa dipake ibingan
Tinggal urang anu niat
ngarobah nyaeta nu ka 2 jeung ka 3, ari nu ka 1 mah pan teu meunang dirobah.
Robahan eta dumasar kana perluna bae nu penting kudu make 4P;
Polo-Pola-Palu-Paku ringkesna make otak, rencana, kakuatan jeung pamageuh
kakulawargaan (babarayaan).
Lamun ku urang dilenyepan
ieu olahan jurus teh pohara euyeub ku gerakan-gerakan anu ngagunakeun leungeun.
Kulantaran kitu perlu ditalungtik jeung dimekarkeun, hususna perkara olahan
leungeun nu rnangrupa takisan, tonjokan, newak, mepeg, nyolok jeung diles. Jadi
loba pulunganeun pikeun jurus maenpo atawa ulin lainna. Bisa oge ngarupakeun
jurus dasar penca husus anu ngolah perkara leungeun.
Misalna jurus ka 1 bisa
dihijikeun jeung ka 4. Terus ulah poho itunganana naha rek 4 atawa 5, cokot nu
ringkesna wungkul, sabab ieu jurus make tanaga sabab di pake maenpo (penca),
ari hawana bisa diatur kumaha perluna bae (1 gerak 1 hawa, 2 gerak 1 hawa). Ari
4 gerak sahawa mah beurat teuing, nu wajar bae tapi mangfaat teu ngarusak awak.
Baranghakan oge ari wareg teuing mah kamerkaan.
Lamun keur ibingan, jurus nu
meunang dihijikeun tea bisa dirobah sangkan ninggang kana goong, ku nambahan
olahan gerak, contona gerakan dampal leungeun anu nangkuban bisa ditangkarakeun
terus diayunkeun, dikeupeulkeun kakara ditonjokeun jeung sajabana. Anu itungan
4 tangtu merenah jeung tepak tilu, anu itungan 5 etamah merenah jeung
paleredan.
Pek reka tapi teu leupas
tina dasarna. Ayeuna anu teu kurang pentingna nyaeta cokor anu ngatur lengkah.
Jadi antara cokor jeung leungeun lir ibarat gula jeung peueut. Cokor dina
maenpo mah kudu depek, beurat awak jadi ukuran pancegna gerakan-gerakan
"MAENPO". Bisa beurat ka hareup atawa ka tukang, eta mah kumaha
kaayaan gerakan, contona lamun nonjok tangtu awak beurat ka hareup piraku
beurat ka tukang mah, tapi bisa oge lamun rek nonjok ngawahan heula beurat ka
tukang, waktu rek tonjok pindahkeun jadi beurat ka hareup, ka tukang hampang.
Tangtu geus diajar meureun
tina jurus gantung/timbangan, eta teh taya lian keur ngalatih kasaimbangan awak
ngatur hampang jeung beuratna awak, mana cokorna digantungkeun sabeulah samemeh
ngalengkah.
Ngado'a atawa dzikir, sakali
deui eta mah ibadah. Sabab dzikir mah dzikir, penca mah penca. Jadi ulah aya
anggapan jurus ieu dzikirna ieu. Tadi oge ngarah apal make cara dina penca.
Kajadian anu kapanggih saenggeus papada kolot, pernah nanya naha apal keneh
jurus teh ?, nya saeluk mah aya keneh lolobana lebeng poho deui tapi
alhamdulillah ari dzikirna mah napel nepi ka ayeuna pisan masih keneh
didawamkeun sabada sholat. Kasangtukangna ngajadikeun para baraya sakabeh jeung
barudak ngora anu nguatkeun agamaNa, ngagungkeunaNa jeung muji ka Alloh SWT
beurang peuting kalawan nyebut Asma Alloh anu sae.
Eta cenah teu genah leuleus
mah, meunang make olahan heuras oge, tapi kudu make tanaga. Hawana dua itungan,
hartina dua olahan sahawa, gumantung kana kuatna nahan hawa bisa tilu olahan
sahawa, opat olahan sahawa, lima olahan sahawa dst, menang olahan
dipegat-pegat. Balukarna lamun make tanaga di jurus hawa tangtu tereh cape.
Lamun make olah lemes,
leuleus siga teu make tanaga, dumasar kana pangalaman kolot, boga pangaruh kana
bayah, teu boga panyakit eungap. Pek bae cobaan ku arandika jeung baraya urang.
Ari make gerakan (olahan)
heuras mah pantes keur barudak ngora nu benteng resep maenpo/penca. Dumasar
pangalaman oge, awakna jadi paregel, ngeusi sarta cangker, rancingeus, gede
wawanen kana bener, polona encer, perbawana sabar tawekal, komo dibarengan ku
ibadah ku ibadah nu lima waktu kalawan khusyu.
Pikeun umumna kolot-kolot
jaman walanda baheula, lamun diajar penca atawa maenpo teu make seni nyaeta
make kendang penca asana saperti ngangeun teu diuyahan tiis karasana. Meunang
ditabeuhan ku kendang penca sing ninggang kana wirahma nyaeta ahirna nincak
kana goong. Lamun tea mah dina jurus hawa rek dikendangan tangtu loba olahan
anu perlu ditambah atawa aya oge anu perlu dipiceun, tapi ulah miceun pokona,
nu dipiceun mah dogdog pangrewongna wungkul.
0 komentar: